معرفی کامل تمام ورزش ها

ساخت وبلاگ

ورزش و بدنسازی در ماه رمضان نه تنها با روزه گرفتن منافاتی ندارد بلکه اگر اصولی انجام شود می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد.

۱. کاهش مشکلات گوارشی و کاهش استرس

تحقیقات نشان می‌دهد که انجام ورزش با تنظیم هورمون‌ها، استرس را در افراد کمتر می‌کند و مشکلات گوارشی را نیز کاهش می‌دهد.

۲. تقویت سیستم ایمنی

ورزش کردن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و در ماه رمضان به علت تغییر سبک زندگی، به هم خوردن خواب، کاهش وعده‌ها، دهیدراته شدن بدن ( کم آبی) و…. ممکن است که سیستم ایمنی در معرض ضعیف شدن قرار گیرد و احتمال ابتلا به بیماری بالاتر رود و انجام ورزش در ماه رمضان می‌تواند از ضعف سیستم ایمنی بدن جلوگیری کند.

تمرین در ماه رمضان

۳. کاهش درصد چربی

با حفظ عضلات و متابولیسم بدن، چربی سوزی بالاتر می‌رود و اتفاقا فرصت مناسبی برای لاغری و تناسب اندام است؛ چرا که رعایت رژیم در این ماه راحت‌تر است.

۴. خواب عمیق‌تر

ورزش کردن باعث می‌شود خسته شوید و خواب راحت‌تر و عمیق‌تری داشته باشید. خواب با کیفیت هم شادابی را بیشتر می‌کند و هم برای تناسب اندام شما مفید است.

بهترین ورزش در ماه رمضان

ورزش‌های کم شدت، کششی، یوگا، پیلاتس، تمرین با کش و دمبل، تمرین بدنسازی (با وزنه سبک) بهترین تمرین‌ها برای این ماه هستند و تمرینات پر شدت و هوازی که آب بدن شما را کم می‌کند، گزینه‌های خوبی نیستند؛ چرا که وقتی که روزه هستید، بدن شما آب کافی دریافت نمی‌کند و دچار کم آبی می‌شود.

می‌توانید از مربیان فیتامین بخواهید، با توجه به شرایط‌تان یک برنامه ورزشی و بدنسازی برای ماه رمضان طراحی کنند و به راحتی و با همراهی مربی، تمرینات خود را در خانه یا باشگاه انجام دهید.

 

منبع:

https://fitamin.ir/mag/workout-in-ramadan/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش درمانی, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 2:04

جهت آنالیز و بررسی بیشتر آموزش فوتسال قصد داریم آموزش دریبل فوتسال را به شما بدهیم. قبل از پرداختن به آموزش دریبل فوتسال باید بدانید دریبلینگ چیست؟ دریبلینگ یعنی شما با حرکت پاهایتان با توپ در زمین از حریف یا از روی سر مدافع گذر کنید. در آموزش دریبل فوتسال باید گفت که باید شرایطی را رعایت کنید این شرایط عبارتند از :
• نزدیک شدن: باید با سرعت نزدیک شوید و از حرکت عرضی خودداری کنید.
• به هم زدن تعادل حریف: این عمل را مهاجم خارج از محوطه درگیری مدافعین باید انجام دهد.
در آموزش دریبل فوتسال باید گفت که یکی از بهترین هنر های فردی می باشد که بر مبنای خلاقیت فردی است. بازیکنی که دارای مهارت دریبل زدن باشد با ارزش ترین بازیکن تیم خواهد بود زیرا در شرایط بحرانی می تواند تصمیم های صحیح گرفته و برای تیم خود مفید باشد.

برای سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

تکنیک فوتسال

 

آموزش فوتسال از صفر

جهت آموزش فوتسال از صفر مربیان دوره های آموزش فوتسال مبتدی را برگزار می نمایند که میتوانید اطلاعات انواع دوره های آموزش فوتسال مبتدی را در سایت آسان اسپرت ببینید.اگر فکر میکنید با وجود سابقه بازی اکنون تکنیک های پایه را بلد هستید دوره آموزش فوتسال حرفه ای را به شما پیشنهاد می نماییم.دوره آموزش فوتسال حرفه ای بسیار با آموزش فوتسال از صفر متفاوت بوده و شامل آموزش های تکنیک های این ورزش فوق العاده در سطح مسابقات حرفه ای میشود.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/05/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش فوتسال, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 296 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 1:59


• پاس
پاس یکی از مهم ترین اصول فوتسال می باشد که باید یک بازیکن فوتسال آن را به خوبی بلد باشد. در حقیقت پاس یک عامل تکنیکی می باشد که اصل اساسی در ورزش های گروهی مانند فوتبال و فوتسال را تشکیل می دهد. اگر ورزش های گروهی مانند فوتبال یا فوتسال بدون پاس باشند یا بهتر است بگوییم بازیکنان این ورزش های گروهی این اصل را بلد نباشند تاکتیک های تیمی معنای واقعی خود را از دست می دهد.
• كنترل
یکی دیگر از اصول فوتسال کنترل می باشد که اقدامی برای در اختیار گرفتن توپ است. حتما باید این اصول فوتسال را همانند اصول فوتسال دیگر مانند پاس بلد باشید. چون سرعت مورد نیاز در فوتسال بازیکنان را مجبور به دریافت و کنترل صحیح توپ می کند تا هر چه سریع تر آن را به گردش در آورند. با یادگیری این اصل از اصول فوتسال می توانید به راحتی توپ را حین بازی کنترل کنید و آن را با یک تک ضرب در مسیر مناسب قرار دهید.
• دریبل
یکی از مهم ترین اصول فوتسال اصل دریبل می باشد و حتی می توان گفت صحنه دریبل زدن یک بازیکن بهترین و لذت بخش ترین صحنه در این بازی می باشد. اگر یک بازیکن این اصل از اصول فوتسال را به خوبی بلد باشد می تواند توپ را به هر سمتی که می خواهد ببرد بدون اینکه مهاجم بفهمد. از این رو می توان نتیجه گرفت پس از دانستن اینکه فوتسال چیست به سراغ دانستن دریبل در فوتسال چیست بروید تا بتوانید پیروز میدان باشید.

برای سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 
 

اصول فوتسال چیست

درباره زمین فوتسال


به دنبال دانستن اینکه فوتسال چیست هستید و از دانستن فوتسال چیست pdf در سایت های اینترنتی خسته شده اید؟ به جای درستی آمده اید چون ما به طور کامل به شما خواهیم گفت فوتسال چیست تا بتوانید در فوتسال بانوان هم شرکت کنید. یکی از مسائلی که در بحث فوتسال چیست باید در خصوص آن اطلاعات داشته باشید زمین فوتسال می باشد. طول اندازه زمین بازی فوتسال باید حداقل ۲۵ متر و حداكثر ۴۲ متر باشد. عرض اندازه زمین فوتسال باید حداقل ۱۵ متر و حداكثر ۲۵ متر باشد.
البته این ایندازه در مسابقه های بین المللی تغییر می کند برای مثال طول زمین فوتسال در بازی های بین المللی باید حداقل ۳۸ متر و حداكثر ۴۲ متر و عرض آن حداقل ۱۸ متر و حداكثر ۲۵ متر باشد. پهنای خط های موجود بر روی زمین فوتسال نیز باید ۸ سانتی متر باشد. یک دایره بزرگ هم وسط زمین فوتسال وجود دارد که اندازه این دایره نیز باید ۳ متر باشد. فاصله نقطه پنالتی تا خط دروازه نیز باید ۶ متر باشد.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/04/29/%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش فوتسال, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 236 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 22:14

هرساله رقابت های این رشته ورزشی یکی از مهم ترین رقابت های ورزشی در تمام دنیا می باشد. اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه فوتسال بیندازیم باید گفت که تاریخچه این رشته ورزشی جذاب و مهیج به شهر مونته ویدئوی اوروگوئه بر می گردد. در سال ۱۹۳۰ فردی به نام ژوان کارلوس سریانی یک تیم فوتسال پنج نفره ترتیب داد و این تیم وارد مسابقات YMCA شد. بدین صورت این رشته ورزشی با سرعتی زیاد وارد آمریکای جنوبی شد و محبوبیت زیادی در بین شهر های مختلف آن مانند برزیل پیدا کرد.
به مرور زمان جوانانی که از این رشته ورزشی خوششان آمده بود مهارت های خود را در این خصوص افزایش دادند و با یادگیری تکنیک های لازم به بزرگ ترین بازیکنان فوتسال تبدیل شدند. حتی می توان گفت که قطب اصلی فوتسال در جهان برزیل می باشد و اکنون مسابقه های این رشته ورزشی تحت حمایت فیفا در تمام دنیا برگزار می شود. پس از کسب اطلاعات لازم در خصوص تاریخچه فوتسال نوبت به دانستن اینکه فوتسال چیست می رسد.

برای سالن ورزشی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 
 
 

فواید فوتسال چیست

فوتسال چیست؟

کنجکاو هستید بدانید فوتسال چیست؟ می خواهید با دانستن فوتسال چیست مهارت های خود را در این زمینه تقویت کنید؟ ابتدا به شما تبریک می گوییم چون قدم در راه درستی گذاشته اید و با دانستن فوتسال چیست حتی می توانید وارد فوتسال بانوان شوید و به درجات بالا برسید. فوتسال یکی از ورزش های توپی می باشد که بسیار شبیه به فوتبال است با این تفاوت که در محوطه های کوچک تر و با دست انجام می شود.
فوتسال به دلیل فضای کمی که دارد تحرک بیشتری لازم دارد از این رو اگر می خواهید در این رشته ورزشی فعالیت کنید باید تحرک زیادی داشته باشید. برای اینکه بهتر متوجه شوید فوتسال چیست باید بگوییم فوتسال با داشتن تحرک بیشتر به نوعی فوتبال سرعتی است با پیش نیاز های اختصاصی از جمله تکنیک های پایه، تاکتیک ها، چرخش ها و انواع سیستم های دفاعی.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/04/29/%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش فوتسال, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 22:12

خانم هایی که به دنبال تناسب اندام هستند و می خواهند از شر تمامی چربی های اضافه خود خلاص شوند کافیست آموزش پیلاتس بانوان را امتحان کنند. با آموزش پیلاتس بانوان به راحتی می توانید با انجام حرکات و پیروی از رژیم های غذایی خوش اندام شوید. در ادامه چند حرکت آموزش پیلاتس بانوان را برای شما مطرح کرده ایم :
• گرفتن ریسمان : در این حرکت خانم باید بشیند و پاهای خود را بیشتر از باسن باز کند. سپس باند را در بین دو دست خود گرفته و دست ها را به بالای سر ببرد. سپس به سمت یکی از جناح های خود بچرخد.
• پل کردن شانه ها : در آموزش گام به گام پیلاتس برای بانوان باید خانم به پشت روی زمین دراز بکشد و زانو هایش را به عرض باسن خم کند. سپس دست ها را در اطراف خود بگذارد و به کمر قوس دهد.
• حرف T: در این حرکت باید روی زمین دراز بکشید و پاهایتان به زمین چسبیده باشد. سپس سر و سینه خود را بالا آورده و دست ها را عمود بر بدن باز کنید.
• کشش تاندون : در این حرکت خانم باید بنشیند و پاهای خود را دراز کند. سپس کف دست ها را زمین گذاشته و از قدرت بالا تنه استفاده کند و خود را به عقب و جلو تاب دهد.

برای  ورزش در خانه  به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 

پیلاتس بانوان
توپ پیلاتس چیست؟


یکی از ابزار های ورزش پیلاتس توپ بادی می باشد. توپ پیلاتسی که امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفته است اولین بار در کشور سوئیس در فیزیوتراپی کودکان معلول مورد استفاده قرار گرفت. امروزه با تولید انبود این توپ و استفاده دربسیاری از کشورها به یکی از محبوب ترین وسیله های ورزشی تبدیل شده است.
توپ پیلاتس انواع گوناگونی مانند توپ ژیمناستیک، توپ سوئیسی، توپ تناسب اندام، توپ سلامتی، توپ وضع حمل، توپ بارداری، توپ تعادل، توپ درمانی و همچنین توپ یوگا دارد. افرادی که هنوز این توپ را در منزل خود ندارند و می خواهند اقدام به خرید آن کنند باید بدانند که استاندارد تحمل وزن توپ پیلاتس باید بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم باشد تا نگران پاره شدن یا ترکیدن توپ خود نباشند.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/13/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%82%d8%af%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%af%d9%85-%d9%be%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%aa%d8%b3-pilates-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b9%da%a9%d8%b3/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش پیلاتس, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 116 تاريخ : جمعه 26 فروردين 1401 ساعت: 3:42

پیلاتس برای همه سنین در هر سطح توانایی مناسب می باشد و مبتدی و پیشرفته نمی شناسند. تنها فرق فرد مبتدی و پیشرفته در این ورزش نحوه و تعداد انجام حرکات می باشد. برای مثال فردی که تازه به سراغ این رشته ورزشی رفته است باید در ابتدا حرکات ساده تر همراه با تعداد دفعات کمتری نسبت به فردی که چند ماه است در این ورزش فعالیت می کند انجام دهد.
حتی افرادی هم که دارای بیماری های خاص هستند با مشورت پزشک خود می توانند شروع به انجام تمرین های این ورزش هیجانی مفرح همراه دوستان و اشنایان خود کنند. در اصل همه ی ما به ماهیچه های مرکزی قوی و پر قدرت نیاز داریم تا حرکت هایمان را پشتیبانی کنند و ماهیچه های مرکزی همان ماهیچه های لگن و استخوان پشتی هستند که اگر قوی شوند بدن استوار می شود.

برای  مربی بدنسازی و باشگاه بدنسازی به اسان اسپرت مراجعه کنید.

 


آموزش ابتدایی پیلاتس


قبل از پرداختن به آموزش ابتدایی پیلاتس و آشنا کردن شما با نحوه انجام حرکات این ورزش می خواهیم کمی در مورد ورزش پیلاتس صحبت کنیم. مهم ترین اصلی که این ورزش را از سایر ورزش ها مانند ایروبیک و یوگا جدا می کند تمرکز این ورزش روی تقویت عضلات با توپ، کش، فنر یا باند است. از طرفی آموزش ابتدایی پیلاتس به شما کمک می کند یک شکم تخت و عضله دار داشته باشید و از شر چربی های خود رها شوید.
آموزش ابتدایی پیلاتس برای شکم تخت :
• حرکت پیلاتس صد با دستگاه
برای انجام این حرکت باید کش داشته باشید. ابتدا باید به پشت روی زمین دراز بکشید و پاهای خود را روی یک میز قرار دهید و کش را بکشید و تا نزدیک شکم خود بیاورید. سر و شانه های خود را آرام بالا بیاورید و دستان خود را آرام بالا و پایین ببرید.
• حرکت پیلاتس غلتیدن به بالادر این حرکت باید پاهای خود را در جلوی خود دراز کنید، دستها را بالای پاهای خود بگیرید. در ادامه سر خود را کمی خم کنید و بین دست ها قرار دهید. سپس خود را به طرف عقب ببرید و زانوها را نیز خم کرده و در میانه راه توقف کنید.
• حرکت پیلاتس گردن
برای انجام این حرکت باید دراز بکشید و یک باند یا یک حوله جمع شده را در مرکز پشت خود قرار دهید. زانوی خود را خم کنید و طرف دیگر باند یا حوله را بالای سر خود بگیرید. نفس خود را حبس کنید و با استفاده از عضلات شکم بدن خود را بالا بیاورید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/13/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%82%d8%af%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%af%d9%85-%d9%be%db%8c%d9%84%d8%a7%d8%aa%d8%b3-pilates-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b9%da%a9%d8%b3/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش پیلاتس, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 150 تاريخ : جمعه 26 فروردين 1401 ساعت: 3:39

این ورزش هیجانی در یک زمین مستطیلی شکل انجام می شود و معمولا طول این زمین ۲۳ متر و عرض آن ۸ متر می باشد که این اندازه در بعضی از زمین ها متفاوت بوده و گاهی پهن تر یا طولانی تر هم می باشد. در اطراف این زمینه محوطه ای برای افتادن توپ تنیس قرار داده شده است. متخصصان این زمین را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنند و یک ناحیه را برای پایان بازی قرار می دهند که حدودا ۱٫۷ متر می باشد.
همچنین زمین تقسیم شده را با خط های مختلف از یک دیگر جدا می کنند در ادامه هر قسمت از این دو بخش را به دو قست تقسیم کرده که این بخش برای سرویس می باشد. زمین این ورزش نیز از خاک رس بوده و به همین علت کمی نرم می باشد و بازیکنان به راحتی می توانند روی آن بازی کنند.

براي زمین تنیس به اسان اسپرت مراجعه كنيد.

 

نکات مهم قبل از خرید راکت تنیس


ورزش تنیس که امروزه در سراسر جهان طرفداران مخصوص به خود را دارد کافیست دو راکت و یک توپ داشته باشید تا ساعت ها دور یک میز با دوستان و اشنایان خود سرگرم شوید اما از طرفی بسیاری از داوران برای دانستن از قدرت یا ضعف یک بازیکن به راکت او توجه می کنند پس انتخاب یک راکت خود بسیار مهم می باشد. یک راکت مناسب باید سطح صافی داشته و از خطوط عمودی و افقی در روی خود تشکیل شده باشد.
راکت های موجود در بازار معمولا ۱۸۵ سانت طول و ۸۰ سانت عرض دارند. در حقیقت اندازه و شک راکت باید جوری باشد که طرز ایستادن یا حتی حرکت بازیکن در حین بازی را تغییر ندهد. امروزه راکت های جدید و زیبایی وارد بازار شده اند که توسط بازیکن می شود ان ها را به سلیقه خود کوتاه یا بلند کنید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/10/0-%d8%aa%d8%a7-100-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3-tennis-%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%88-%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش تنیس, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 119 تاريخ : شنبه 20 فروردين 1401 ساعت: 6:34

این بازی جذاب و هیجانی از سه ست تشکیل شده است که هر کس دو ست را ببرد برنده خواهد بود. در اصل ما شش ست خواهیم داشت که در ست اخر باید حداقل دو امتیاز بین دو حریف تفاوت داشته باشد تا برنده اعلام شود. در آموزش تنیس خاکی همه افراد چه مبتدی و چه حرفه ای از چهار ضربه استفاده می کنند. این چهار ضربه عبارتند از : فورهند، بک هند، والی و سرویس می باشد که اگر این چهار ضربه را به طور کامل بلد باشید به راحتی می توانید با حریف خود مبارزه کنید.
در اینجا به چکیده ای از آموزش تنیس خاکی خواهیم پرداخت اما برای اگاهی بیشتر کافیست به مطالعه قوانین تنیس خاکی pdf بپردازید تا برنده میدان شوید. در ضربه فورهند با استفاده از یک دست کافیست راکت را در راستای بدن خود بچرخانید و به توپ ضربه بزنید یا در ضربه بک هند با استفاده از دو دست کافیست راکت را درحالیکه پشت دست مسلط شما رو به تور است به جهت مخالف بگردانید. در ضربه والی که قدرت مند ترین ضربه است تنها کافیست کمی بچرخید و قبل از اینکه توپ به زمین بخورد راکت را زیر ان برده و توپ تنیس را پرتاب کنید.

براي زمین تنیس به اسان اسپرت مراجعه كنيد.

 

تنیس خاکی

همه چیز درباره تنیس روی میز

در بخش همه چیز درباره تنیس روی میز شما این ورزش را به راحتی یاد خواهید گرفت. برای دانستن همه چیز درباره تنیس روی میز باید گفت که فردی که بازی را شروع می کند جوری باید به راکت ضربه بزند که توپ به وسط زمین خورده و پس از عبور از روی تور به نیمه حریف وارد شود. در همان ابتدای شروع کار وقتی حریف نیز با راکت خود به توپ ضربه بزند و توپ وارد محوطه شما شود و بتوانید ان را مهار کنید تازه بازی شروع می شود.
به این ترتیب وقتی دو طرف بتوانند توپ را مهار کنند بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که یک فرد موفق به مهار توپ نشده و در نتیجه طرف مقابل یک امتیاز کسب می کند. همان طور که گفته شد وقتی هر فرد با راکت به توپ ضربه میزند و توپ به نیمه زمین خورده و سپس از روی تور رد می شود اگر هر گونه خطای کوچکی را مرتکب شوید توسط داور مشاهده می شود. برای بررسی بیشتر قوانین تنیس خاکی pdf یا روی میز کافیست به این مقاله مراجعه کنید.

 
معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش تنیس, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 191 تاريخ : شنبه 20 فروردين 1401 ساعت: 6:31

ورزش پر تحرک و پر انرژی زومبا براساس حرکت های موزون و هیجانی کشور آفریقا و آمریکای لاتین می باشد. همچنین باید بدانید که از ترکیب چهـار سبک ریتم های میرنگه، رگی تون، سالسا، کالیبسو و کومبیا حرکات موزون و ورزش ریتمیــک زومبا که به آن سومبا نیز می گویند پدید آمده است. در ورزش زومبا تمامی حرکت هایی که در آموزش زومبا می بینید کاملا حساب شده هستند و به طور مستقیم بر روی اندام های دست، پا، بازو، ران و ستون فقرات تمرکز می کند.
به عبارتی صریح و دقیق تر با ورزش زومبا همه ی ماهیچه های حرکتی تان اعم از ساق پا، ران ها، بازوها و … تحت تاثیر این ورزش هیجانی و پر تحرک قرار می گیرند در نتیجه از افزایش چربی در اطراف این قسمت ها جلوگیری می کند. در حقیقت حرکات و تکنیــک های حرکتی در این ورزش باعث کشــش ماهیچه ای می شود و شــکل و فرم زیبا و جوانی را با توجـه به اسـکلت و استخوان بندی افراد موجب می گردد.

براي  کلاس زومبا به اسان اسپرت مراجعه كنيد.

 

دلایل برای یادگیری زومبا


هنوز هم دلایل زیادی برای رفتن به سراغ ورزش زومبا ندارید؟ آیا فکر می کنید آموزش زومبا هم همانند ایروبیک می باشد؟ باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید. ورزش زومبا موثرترین شکل از تمرین مقاومتی می باشد. این ورزش نه تنها به شما در فعال نگه داشتن ماهیچه هایتان کمک می کند بلکه به شما کمک می کند در کنار تقویت عضلاتتان چربی سوزی هم انجام دهید. از طرفی دیگر آموزش زومبا و یادگیری حرکات آن بسیار آسان می باشد و به هیچ وجه تمرینات آن پیچیده نمی باشد.
همچنین با آموزش رقص زومبا پسرانه یا دخترانه نه تنها اقدام به لاغری می کنید بلکه با زومبا ذهن خود را می توانید تقویت کنید. زیرا این ورزش یک ورزش ذهنی و مغزی فوق العاده نیز می باشد. چون که وقتی شروع به آموزش زومبا ایرانی می کنید فعالیت ذهنی تان افزایش می یابد که این امر برای مغز بسیار مهم و حیاتی می باشد. همچنین در حین آموزش زومبا ایرانی هماهنگی شما بهبود می بخشد و می توانید بازوها و پاهای خود را با هماهنگی بیشتری با ماهیچه هایتان حرکت دهید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/02/10/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b2%d9%88%d9%85%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b2-0-%d8%aa%d8%a7-100/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش زومبا, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 17 فروردين 1401 ساعت: 19:17


شما هم حتما نام فیتنس ایروبیک را شنیده اید و دوست دارید همانند دانستن فیتنس استایل چیست بدانید فیتنس ایروبیک چیست. فیتنس ایروبیک در حقیقت ترکیبی از حرکات با وزنه می باشد که یک ورزش هوازی به حساب خواهد آمد چون فرد در ابتدا شروع به استفاده از وزنه های کوچک و سبک می کند چیزی که در بدن سازی با وزنه های سنگین و بزرگ انجام می شود. در بخش فیتنس ایروبیک چیست جالب است بدانید ترکیب حرکات ایروبیک با وزنه که به اصطلاح فیتنس ایروبیک نامیده می شود موجب می شود که بدن کالری سوزی بیشتری داشته باشد. زیرا قدرت و تحرک در این ورزش ترکیب شده و آن را تبدیل به یکی از اثر بخش ترین و پرطرفدار ترین ورزش های هوازی خواهد کرد.
به صورت اصولی تر و ساده تر می توان گفت فیتنس ایروبیک یک ورزش هوازی می باشد که بدن شما را متناسب و نیرومند می کند چون امیدوار هستیم در فیتنس ایروبیک چیست متوجه شده باشید که هدف این ورزش پرورش عضلاتی حجیم و یا استفاده از مکمل ها و یا دارو های نیرو زا برای پروش عضلات نیست بلکه هدف رسیدن به اندامی ایده آل است. بنابراین فرد در همان ابتدای فعالیت اش در فیتنس ایروبیک اندام ایده آل خود را در ذهن خود تصور خواهد کرد و برای رسیدن به آن همواره در تلاش خواهد بود.

براي سالن بدنسازي و کلاس آنلاین ورزشی به اسان اسپرت مراجعه كنيد.

معایب فیتنس چیست


تفاوت بین بدنسازی و فیتنس استایل چیست؟


هدف رشته ورزشی جذاب بدن سازی افزایش حجم عضله های بدن می باشد که این عضلات همواره باید بدون چربی باشد. به همین دلیل وقتی به سراغ این رشته ورزشی می روید با وزنه های سنگین مواجه می شوید چون شدت تمرین در این رشته آنقدر بالا است که عضلاتتان را به نقطه شکست می رساند جوری که عضلاتتان به جایی خواهند رسید که دیگر توانی برای انجام این برنامه را ندارند و آن چیزی که بعد از استراحت و تغذیه مناسب برای آن ‌ها رقم خواهد خورد، داشتن ماهیچه ‌هایی قوی و حجیم است.
اما در رشته ورزشی هیجانی فیتنس هدف داشتن عضلاتی حجیم و حجیم کردن آن ها با وزنه های بزرگ نیست بلکه هدف در این رشته ورزشی شکل گیری ماهیچه ها و متناسب بودن عضلات می باشد که در اخر فرد یک بدن خوش فرم و عاری از چربی داشته باشد. به همین دلیل بخش عمده ای از برنامه های فردی که فیتنس کار می کند تمرین های هوازی می باشد و از وزنه ها کمتر استفاده خواهید کرد و اگر هم استفاده کنید سبک خواهند بود.

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/06/15/%d9%81%db%8c%d8%aa%d9%86%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش بدنسازی, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 357 تاريخ : شنبه 13 فروردين 1401 ساعت: 1:14

انواع فیتنس شامل فیتنس مدلینگ ،فیتنس رشته های ورزشی به صورت تخصصی ،فیتنس ایروبیک ،… میشود که فیتنس کاران متناسب با هدف خود ار انجام این ورزش حوزه تخصصی خود را انتخاب میکنند.هر کدام از انواع فیتنس مربی مخصوص به خود را نیز دارد پس موقع انتخاب مربی فیتنس حتما به این نکته توجه داشته باشید.یکی دیگر از تفاوت های بارز هرکدام از این رشته ها در برنامه فیتنس و بدنسازی است که از سوی مربی خود دریافت میکنید.

براي سالن بدنسازي به اسان اسپرت مراجعه كنيد.


فیتنس گروهی چیست؟


کلاس های گروهی در هر رشته ورزشی بهترین راه هستند تا برنامه ورزشی در زندگی تان طبق یک اصول به وجود بیاید. چون در کلاس های گروهی این رشته ورزشی انواع مختلفی از روش های آموزشی، تجهیزات و تمرینات چالشی استفاده می شود و در کنار دوستان تان هم می توانید ورزش کنید و چی بهتر از این می تواند باشد که همراه دوستان خود ورزش کنید و خستگی تان بین راه در برود؟ برای اینکه بدانید فیتنس گروهی چیست باید بدانید که کلاس های این رشته ورزشی دارای مزایای زیادی برای بدن تان می باشد.
از شایع ترین مزایای رفتن به کلاس های گروهی این رشته ورزشی پس از دانستن اینکه فیتنس گروهی چیست می توانیم به بهبود توده های عضلانی و افزایش انعطاف پذیری در بدن اشاره کرد. علاوه بر این دانستن روش صحیح هر یک از تمرین های این رشته ورزشی می تواند آسیب هایی که ممکن است پیش بیاید را رفع کند. بنابراین به جای اینکه حین دانستن فیتنس گروهی چیست دچار استرس و نگرانی شوید باید بگوییم با رفتن به کلاس های گروهی این رشته ورزشی هیجانی، روش اجرای صحیح هر تمرین را به خوبی یاد خواهید گرفت.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/06/15/%d9%81%db%8c%d8%aa%d9%86%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش بدنسازی, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 123 تاريخ : شنبه 13 فروردين 1401 ساعت: 1:10


قبل از اینکه به سراغ فیتنس استایل چیست یا رژیم فیتنس چیست برویم باید با اهمیت گرم کردن در این رشته ورزشی آشنا شوید. اگر دارای انگیزه زیاد باشید و در رسیدن به هدف تان مصمم باشید اما حین اجرای تمرین هایتان به موضوع گرم کردن نپردازید انگار هیچ کاری جز اتلاف وقت و آسیب رساندن به بدن تان نکرده اید. این در حالی است که خیلی از افراد فکر می کنند گرم کردن به معنای تعدادی حرکات کششی و خمشی می باشد اما گرم کردن به معنای اجرای یک سری حرکات هوازی می باشد که شدت آن ها به مرور زمان با توجه به سطح فرد افزایش پیدا خواهد کرد.
به صورت ساده تر گرم کردن عبارت است از تمریناتی که با شدت متوسط و به طور پیوسته به کمک عضلات بزرگ بدن انجام می شود که می ‌تواند درجا زدن یا دویدن و یا نرم ‌دویدن باشد. اصل مهمی که حین گرم کردن باید به آن دقت داشته باشید این است که از عرق کردن غافل نشوید و سعی کنید بدن تان را خسته نکنید. جالب است بدانید اسم گرم کردن را بر روی حرکات کششی و نرمشی قرار داده اند تا افراد با انجام این حرکات دمای بدن و عضلات خود را بالا ببرند که زمان کافی برای این امر پنج تا ده دقیقه می باشد نه بیشتر. در ادامه برخی از مهم ترین مزایایی که با گرم کردن در بدن تان به وجود می آید را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :
• افزایش قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری عضلات
• افزایش گردش خون
• کنترل هرچه بهتر بر روی عضلات
• جلوگیری از خستگی زودرس عضلات

براي سالن بدنسازي به اسان اسپرت مراجعه كنيد.


رژیم فیتنس چیست؟


نکته مهمی که باید در فیتنس استایل چیست یا رژیم فیتنس چیست بدانید رعایت از یک رژیم غذایی صحیح و اصولی می باشد. برای دانستن رژیم فیتنس چیست باید بدانید پروتئین نقش مهمی در رسیدن به تناسب اندام دارد در نتیجه حین فعالیت در این رشته ورزشی باید پروتئین زیادی مصرف کنید که این مصرف باید طبق ساختار بدن و نوع متابولیسم باشد.
که دو مورد از منابع قوی پروتئین برای بدن سبزیجات و میوه جات می باشد. چون ورزشکارانی که در این رشته ورزشی می روند همواره به دنبال سوزاندن چربی های اضافه بدن خود هستند و می خواهند با اجرای حرکات فیتنس کالری سوزی زیادی کنند. در این بین که می خواهید بدانید رژیم فیتنس چیست باید به سراغ مصرف سبزیجات؛ میوه جات، آجیل ها، تخم مرغ و … بروید تا با مصرف آن ها در کنار دانستن رژیم فیتنس چیست واقعا به تناسب اندام برسید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/06/15/%d9%81%db%8c%d8%aa%d9%86%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش بدنسازی, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 156 تاريخ : شنبه 13 فروردين 1401 ساعت: 1:05


آیا می خواهید اجاره سالن بسکتبال انجام دهید تا به راحتی همراه دوستان خود به صورت گروهی بازی کنید؟ آیا برای اجاره سالن بسکتبال سردرگم هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید؟ به هیچ وجه نگران نباشید زیرا ما شما را به بهترین نحو ممکن برای اجاره سالن بسکتبال راهنمایی می کنیم. یکی از سالن های بسکتبال سالن ورزشی خوراکیان می باشد. از طریق سایت آسان اسپرت می توانید به صورت آنلاین اقدام به اجاره سالن بسکتبال خوراکیان کنید.
سالن ورزشی بسکتبال خوراکیان از نظر کف ‌پوش، نور و تهویه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. می ‌توانید با توجه به ابعاد سالن خوراکیان برای بسکتبال ۵ به ۵ و والیبال اقدام به رزرو این سالن ورزشی نمایید. ساعت کار سالن خوراکیان از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ شب می ‌باشد و شما می ‌توانید نسبت به اجاره سالن بسکتبال با سانس های ۹۰ دقیقه ‌ای اقدام فرمایید.همچنین مکان این سالن ورزشی در غرب تهران واقع شده است.

 

برای  آموزش کاراته در خانه  و بسکتبال به اسان اسپرت مراجعه کنید.


آشنایی با رزرو سالن بسکتبال


رزرو سالن بسکتبال و پیدا کردن سانس های خالی یک سالن همیشه یکی از دغدغه ورزشکاران بوده است. اما با سایت آسان اسپرت دیگر نگران رزرو سالن بسکتبال نباشید و به صورت آنلاین می توانید اقدام به رزرو سالن بسکتبال مورد علاقه خود کنید. یکی از سالن های بسکتبال مجموعه ورزشی ولنجک می باشد که در شمال تهران واقع شده است.
سالن بسکتبال ولنجک از نظر کف‌ پوش، نور و تهویه از کیفیت بالایی برخوردار است. می ‌توانید با توجه به ابعاد سالن ولنجک برای بسکتبال ۴ به ۴ اقدام به رزرو این سالن ورزشی نمایید. ساعت کار سالن ولنجک از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ شب می‌ باشد و شما می‌توانید نسبت به اجاره سالن بسکتبال با سانس های ۸۰ دقیقه‌ ای اقدام فرمایید.سالن بسکتبال آزادی لاکچری


سالن بسکتبال آزادی لاکچری


یکی از بهترین سالن های بسکتبال در شهر تهران و ایران سالن بسکتبال آزادی لاکچری می باشد. سالن بسکتبال آزادی لاکچری در قسمت شمالی مجتمع پنج سالن و ضلع غربی مجموعه ورزشی آزادی قرار گرفته است. ظرفیت سالن بسکتبال آزادی لاکچری ۳۰۰۰ نفر و مساحت آن ۴۵۰۰ متر مربع با ابعاد تقریبی ۴۴۴×۷۲ متر مي باشد. سالن بسکتبال آزادی لاکچری داراي جايگاه ويژه مدعوين و خبرنگاران، كلاس هاي آموزشي، رختكن هاي ورزشكاران، جايگاه ويژه مقامات، تونل هاي ورودي ورزشكاران و تماشاچيان در چهار ضلع سالن، واحد صوت و برق و اسكوربرد مي باشد. از سالن‌های ورزشی سرپوشیده ایران که در شهر تهران با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر می‌باشد. در ادامه تمامی جزئیات سالن بسکتبال آزادی لاکچری را مانند یک لیست برای کسب اطلاعات هرچه بیشتر شما فراهم کرده ایم :
• نام کامل : سالن بسکتبال آزادی
• مکان: تهران, ایران
• مالک : وزارت ورزش و جوانان
• اداره کننده : وزارت ورزش و جوانان
• ظرفیت : ۳۰۰۰ نفر
• ابعاد زمین : ۷۲ × ۴۴۴ متر
• سطح : ۴۵۰۰ متر مربع

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/02/03/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b3%da%a9%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84/

معرفی کامل تمام ورزش ها...
ما را در سایت معرفی کامل تمام ورزش ها دنبال می کنید

برچسب : ورزش بسکتبال, نویسنده : amin aminyavari بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 8 فروردين 1401 ساعت: 3:14